torsdag 3. juni 2010




Heisann:)
I dag høljer det ned ute. Men eg og mannen min har vært ute og stoypt videre på muren vår langs veien. Blir kanskje ferdig idag.



På bildet over vises stien, og litt fra den omlagde hagen mot vest. Planen her er å så, og lage en plen nede til høgre på bildet. Det er her, uttafor bildet, mitt nye epletre står. Så er jo tanken å sette frem ei sittegruppe, eller aller helst ei smijernseng med masse puter og pledd der vi kan kose oss på fine sommerdager. I området der stolen står, skal eg fylle på med mye grus. Slik som i hagestien. Ser litt ryddigere ut, og så er det så fint å sette forskjellige krukker med blomster, noen steiner, og støpte betongblader rundt omkring. Noen meter bakenfor sildetønna mi står et lerketre. Igår støpte vi fast en stolpe bak der også. Så fra lerketreet til den stolpen skal vi henge opp hengekøya vår. Bilder kommer! Og både eg og ungene gler oss til å kunne ta den i bruk. Hekken  du ser på bildet er den vi flytta fra hauen vår, og som snart skal bort. En utrulig tett, passelig høg og flott hekk. Og jammen tar den godt av for nordavinden når den herjer. Hekken er en slags tuja. Har ikke klipt den enda. ville vente til den har fått satt seg litt først.





Litt fra den samme stien, med mitt lille stakittgjerde i front. Greinene oppe på bildet tilhører min oppstammede ertebusk. Elsker slike små miniatyr trær. Så flotte å plassere i blomster bed for litt høgde. Så er det jo berre å plante lavere stauder under. No skal eg ta og gjøre unna litt husarbeidh her, for i mårå kjem fineværet igjen blir det sagt, og da må eg ut, ut, ut Tjohei. Ha en herlig torsdag :O)
Catharina.

1 kommentar:

Kristins Hus sa...

Hei!
Ser ut som e fin hage du har!!
Akkurat oppdaget bloggen din, fin :-)
God helg
Kristin