søndag 27. november 2011

Heisann.
 Så er vi komt til den første søndagen i advent  og her sitter eg på dataen.... Kan ikkje hjelpe det, men det er så koselig å besøke dere og se hvordan dere har det den første dagen i advent, samtidig som eg selvfølgelig har litt lyst til å vise frem adventsstaken som eg har på kjøkkenet. Fniis


 Adv. stake på kjøkkenet har eg aldri hatt før så det blir nok en ny tradisjon her hos oss vil eg tru. Om morgenene er lystenning noe med det aller første eg gjør, og da spesielt på kjøkkenet.

 Det er der vi koser oss med frokosten og derfor tenkte eg det kunne være kjekt å ha en egen adventsstake der inne også så vi kan tenne på søndagsmorgenene når vi koser oss med søndagsfrokosten. Adventslysene i stua tenner vi først på ettermiddag/kveld med samtidig som vi synger verset til. :)


På kjøkkenet har eg jo hatt så lyst til å sette lysene i en gammel antikk brødform som så mange av dere gjør. Er så flott! Men noe sånt hadde eg selvfølgelig ikkje så derfor måtte eg tenke alternativt.


 Og da blei det kakeforma som måtte til pers. Den er ikke så gammel og slitt som eg skulle ønske men det får være som det er.


Håper dere alle har en kjempetrivelig dag! 
Søndagsklem til dere alle!

Catharina

11 kommentarer:

Bente sa...

Nyyyydelig der du har satt lysene i flasker. Gir ei herlig stemning. Den må jeg prøve å få til.

Ha en fin dag videre

Klem Bente

Underberget sa...

Fantastisk fine bilder her!! Disse dekorasjonene og bildene likte jeg!
Ønsker deg en riktig fin adventstid:-)
Beritklem

Så Vitt Jag Vet sa...

Så härliga foton.. Din advensstake i bakformen är så härlig !
Ha en fin adventssöndag!
Kraam
Sanne

Asbjørg sa...

Smart med kubbelysene i forma,det ble så fint sammen med pynten!

Susan Durup sa...

meget meget fint... jeg får en masse inspiration :-)
fortsat god søndag.
Hilsen Susan

Gugis Pärlor sa...

Många fina ljus hos dig... Läcker adventsljusstake också i bakformen ;O) Den söta varianten ska jag försöka komma ihåg! Ha en fin advent!

Kram Gugi

Marie sa...

Så vackra bilder!!!

Kram Marie

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Vakre og inspirerende bilder! Likte spesielt godt det med pus på, kan komme av at jeg også er kattegal... Legger meg til som følger, for her var det mye fint jeg gjerne ser mer av :-)

Ha en fin-fin uke!

Klem Tone

Inger Marie sa...

Hei Catharina:)
Dette var da supert!...ikke tenkt på kakeformen til stake...kjempelurt:)
God ettermiddag fra meg:)

Anne sa...

Så koselig at du ville bli med på giveaway hos meg .
Så utrolig flotte bilder du viser..herlig adventsstemning hos deg og nydelig pynting!
Lurt med kakeformen !
ønsker deg fine adventsdager!
Klem Anne

Roser og Patina sa...

NYDELIG!! Jeg er stum av beundring! Go klem Ellen.