fredag 29. april 2011

Heisann!
I går tok eg og kjørte en liten tur forbi gjenbruksstasjonen  her i kommunen ( En liten rundtur eg bruka å ta no på våren og sommeren) Hvorfor? jo, fordi det er så utrulig ka en kan finne som andre berre kasta ifra seg no når folk har opprydding på naust, i kjellere, på loft og ja... Overalt.


 Har funne gamle møbler der før, og såg noe som likna et lite grønt skap eller noe da eg tok ei runde i går. Kontaineren var temmelig full, og eg frykta den ville bli henta ganske snart uten at eg skulle få sjekka det der skapet.


 Så sånn i all stillhet kjørte eg ned dit idag tidlig, såg der var folk og mota meg opp før eg gikk inn og spurde fint om eg kunne få sjå på det der grønne skapet som låg der vekkslengt helt øverst i skrothaugen. Det var helt i orden, ingen problem. og glad blei eg :O) Han henta ned skapet og det var like heilt! ingen skader.. Det var dei dreide forbeina på skapet som gjorde at eg berre MÅTTE sjekke det ut. Han som hjalp meg fortalte  at det er masse sånt som blir kasta, og eg tenkte med meg sjølv at der nede skulle jammen eg ha jobba altså! Ja, for då kunne jo eg ha redda unna alle dei gamle brukbare møblane som andre ikke vil ha lenger. :)

Eg synes det er så fælt at slike gamle, men gode møbler ikke blir tatt vare på. Det blir kasta og gjerne erstatta av nye møbler.  Men så er det jo det at alt i alt så dreier det seg jo om smak. 


Det er nå berre slik at det er ikke alle som synes at disse gamle tingene har noe som helst sjarm. Det er berre "gammelt" skrot. hehe 
Heldig for oss da som bruker å luske litt rundt disse gjenbruksstasjonene då på leting etter en eller annen gammel " skatt" ;O)


Over ser dere skapet. Håndtakene skal skiftes ut. Det er bestemt, så er eg veeeldig i tvil om eg skal male det kvitt, pusse det hist og her for å få frem litt av denne grønne og eventuelt litt treverk, eller om eg berre skal ha det i den fargen som det allerede har. Ka seier dåkke?

No skal fine været nytes videre.
Ha det fint!





5 kommentarer:

Underberget sa...

Så heldig du var med det flotte skapet! Nydelig form og farge på det. Jeg må kjøre lange veier for å finne en gjenbruksstasjon hvor en kan plukke med seg saker. Her vi bor er det ikke lov... Synd, for det er mye som kan komme til nytte og glede for andre. Ha en riktig fin helg!

Bente sa...

Så heldig du var som fikk tak i det flotte skapet. Flott farge, så jeg skjønner du er i tvil om maling. Jeg hadde nok malt det hvitt, men det kommer an på hvor og om fargen passer inn.

Ha ei flott helg

Bente

Torill sa...

Heisan !! Synest skapet var fint akkurat som det er. Men det viktigste er no at det skal passe inn der du vil ha det. Go`helg !

Saras stove sa...

For et lykketreff! Nydelig skap! Det var jo en veldig søt farge på det da, men blir nok veldig fint hvitt og litt nedpusset og!

Hjertelig takk for tips angående bedet mitt :) Har googlet litt på sarah bernhardt peoner, og de ser helt nydelig ut! Men har ikke sett de på hagesenteret.. vet du om de kommer for salg senere i sesongen?

shabby chic og lavendel sa...

Hei.
Eg har bestillt mine peoner hos hageglede.no :)