søndag 29. april 2012

Hei og riktig god morgen :)) 
Idag visste eg det var meldt sol og nydelig vær, og dermed våknet eg grytidlig, proppfull av energi og tiltakslyst :) Vi har hatt frostnatt i natt, så temperaturene er ikke mye å skryte av enda, men det ordner seg nok utover dagen håper eg. 

I går dro eg på loppemarked, og fant noen få gjenstander som eg tenkte å friske opp med litt maling  og muligens gi en litt annen funksjon enn dei hadde tidligere. ;) bilder kjem etterkvart ...
Hage stolene eg skulle male står nå til tørk etter en omgang med kraftvask. Disse skal males idag, og eg er veeeldig spent på hvordan dei blir... 

Vi har ellers myyye på gang ... Huset vårt som er et typisk 70 talls hus, skal males hvitt i år.
 Nå har det en guloker farge og det ergrer meg veeeldig, for fargen passer overhodet ikke inn lenger. no er det duse rosa og lillatoner som skal få være blikkfanget fargemessig. No ønsker eg virkelig harmoni og samspill mellom hus og hage :)  Grunnmuren er er vi allerede begynt på...Eg synes det er så sjarmerende med dei riktig gamle husene som har ordentlige tykke husmurer av store steiner og lys fuge... vi må nok gjøre det nestbeste og legger derfor slike steiner som bildet under viser på muren vår :) På to av veggene på "Lillehuset" vårt som vi har i hagen har vi allerede lagt slik stein, og eg synes det vart kjempefint..:)


Bildet øverst i innlegget er av ei historisk og tornefri :)) rose og en verbascum eg har bestillt meg. Noen som har denne rosa i hagen? Eg er veldig spent på om fargen er slik som bildet viser... Og tenk ... Tornefri..
 så heeerlig!!

Da får eg berre brette opp ermene og sette i gang, men først.... frokost! :))
Ønsker alle følgere og andre tilfeldig besøkende en strålande og flott søndag!!

Klem klem

3 kommentarer:

Linecas have sa...

Jeg har hatt rosen men den døde når jeg forsøkte å flytte den med meg til nyhagen. Det var en bekymringsfri rose synes jeg. Plant den dypt og gi den kukompost når du lager plantehullet så blir det fart i sakene:)

Shabby soul sa...

Hello darling Catharina, thank you for your comment, so I can know you and your lovely blog too!
Your garden is really sooooo cute!
Can I take and feature some photo in my blog?
Have a nice day
Silvia

Shabby soul sa...

Darling Catharina, just to let you know I've featured your lovely garden in my blog today =)
Hugs from a cloudy Italy
Silvia