onsdag 7. mars 2012

Eg har hoppet i det og startet ei facebook gruppe med kjøp og salg av planter og frø fra egne hager...

Hei hei :)
No har eg virkelig gjort det store.... Eg har fundert på det ei stund og bestemt meg for å hoppe i det. Så får det briste eller bære :)


Eg vil tru eg ikkje er aleine om å være på leiting etter en spesiell staude eller annet spennende til hagen. På facebook finnes det grupper for kjøp og salg i fleng. Men ei gruppe med kjøp og salg av blomster, frø og annet fra egen hage finnes ikke så vidt meg bekjent.  Eg kunne virkelig tenkt meg ei slik gruppe der vi som er hage og blomster interessert kan samles og være til hjelp for hverandre. Nettopp derfor har eg no hoppa i det og laga ei slik gruppe som eg rett og slett har kalt for " Blomstermarkedet" Dette er ei lukket gruppe der du må sende forespørsel for å bli medlem. Eg veit ikkje korleis behovet for ei slik gruppe er men eg synes absolutt det er verdt å forsøke, for som med møbler og annet interiør m.m er det ingen problem med å sende stauder med posten. 
Håper dette er noe som vil falle i smak, og som kanskje kan være til hjelp enten du søker noe spesielt, eller om du feks. har lyslys rosa lupiner og lyserosa nesten hvite digitalis i overflod og kunne tenke deg å selge unna noen. Eg er nemlig på jakt etter akkurat det... ;)
Det er enda tidlig vår og for tidlig mange steder å starte oppspaing av stauder. Men dagene og ukene går relativt fort så før vi veit ordet av det er vi i gang. 

Det hadde vært veldig artig å høre deres tanker og synspunkter om ei slik gruppe... :)

Ønsker en fin kveld til dere som kikker innom.
Catharina

7 kommentarer:

Underberget sa...

Dette tror jeg er midt i blinken for flere av oss, jeg vi iallefall være med:-) Hvordan melder jeg meg inn?? Kjekt hvis man finner noen i nærheten å kunne bytte planter med:-)

salige lavendel sa...

Dette vil jeg tro det er stor interresse for, mange mange hageinteresserte rundt omkring. Selv har jeg fint lite å bidra med...samler frø men glemmer å ålante dem osv...Men lykke til med gruppa di, sikkert mange som blir glad for den.

krepsemor sa...

For en fantastisk god idè! Jeg vil gjerne bli medlem av gruppen, for jeg er blant de som regner seg som "rimelig hagegal"!

shabby chic og lavendel sa...

Underberget: Hvis du har en facebookprofil Logger du berre inn og skriver " Blomstermarkedet" i søkelinja øverst oppe på sida. Så vil du finne frem. :)

salige lavendel sa...

Ja, kanskje du har rett i det?? Hvordan blir jeg medlam da?Sender du meg invitasjo via fb siden min eller...Hvis du søker på Ann-Helen Børufsen på fb finner du meg, send meg gjerne en invitasjon der hvis det er sånn det gjøres =) Så kan det jo hende at jeg blir flinkere til å samle frø OG plante dem før de dør også. Man vet aldri hvor inspirasjon fra andre kan føre en hen.

Den Grønne Baljen sa...

Så smart da... sikkert mange som blir glad for dette... jeg er selv ikke flink med frø... Lykke til med gruppen.::flott hage sti under her


god torsdag =)

kerstin

Merethe sa...

Dette er en kjempeide :) skal søke opp gruppen. Er rimelig hagegal og har sendt mang en staude i posten. :) Flott blogg du har også...her skal det leses mer. Hilsen Merethe