fredag 20. mai 2011

Fredag igjen/ Friday again

Her er det endelig oppholdsvær etter en dag med veldig mye regn. 
Og eg burde absolutt benytte anledningen til å få klippet gresset. Det er en stund siden nå, siden filteret gikk tett og og klipperen nektet å starte er nå nytt filter er på plass, og klippingen kan begynne. :)
After a day with lots and lots of rain I`m really glad that it is much better today. No rain, yet at least.
So now I should really start cutting my lawn. It grows very fast. 



Tok meg en tur ut på altanen som vender mot vest, og hadde meg et lite overblikk over denne delen av hagen.
I went out to the balcony at the west side of my house and took some pictures of that part of my garden from there.


 Syrinene blomstrer fint heldigvis for det er neimen ikke mye annet som blomstrer her akkurat no. Og igjen ser eg at eg burde få bestillt mer grus slik at eg kan spa opp resten av gresset som vises på bildet over, og fått ferdig grusganger der. Eg berre elsker finkornete grusganger!! ;O)
As you can see, its not much that is blooming here right now. And I think also its time to finish my path there. The lawn here has to go, but I think it will be much nicer here when that project is finished. :)


Må prøve å finne noe til neste år som kan gi mer blomstring  på denne tiden. Flere tulipaner er allerede bestemt. :) Det blir jo litt kjedelig med berre masse grønt i bedene. 
Under her er det Ludvik  som er på en spasertur i hagen. :)
All that green in the bed is so boring I think. But more tulips will be planted later this year, so I hope for more flowers next year at this time.And at the picture under, you can see
our cat Ludvic is enjoying a little trip in the garden. 

Ønsker alle God Helg!!

Have a nice weekend everyone!!




2 kommentarer:

Unknown sa...

Det er så fint med syriner og de lukter jo så godt,koslig hage du har.
Ha en fin helg Marit.

Torill sa...

Utsikta di ser så kjent ut, men det er ikkje sikkert det er så kjent som eg trur :-) Fin er den iallefall og syriner er ein av mine favorittar.