mandag 9. mai 2011

Sommertemperaturer som det vi har hatt no dei siste dagane har vært sååååå skjønt!!! :) 


Minstejenta mi har idag vært en tur på sanden og bada. Eller bada og bada...
 - Ho har i hvertfall vassa. :)


Eg har kosa meg ute og fått flytta noen få stauder,og fått fjerna et par heber som var blitt stygge og brune av en eller annen grunn. 
 Ellers vil eg tru dåkke er begynt å bli lei disse tulipanene mine *fnis* men eg måtte berre ha dei med idag og. 


Og som dåkke sikkert også har skjønt, så er det kun disse tre sortene eg har i år.  ;)


Er muligens dei siste bildene av dei  no, for det finnes jo grenser for kor mange vinkler en kan ta bilder av samme tulipan fra. Hehe..
  Her er min lille hageengel som endelig har fått komt ut i hagen.


 Der skal den få stå til pynt, med vann i den lille skåla slik at insektene skal få slukket tørsten sin på varme dager. 


Under ses hengekøya bak noen busker. Planen her er å få plantet noe som vokser litt i høyden slik at hengekøya vil bli mest mulig skjult. Til en viss grad i hvertfall. Ønsker ikke å ta for mye av lyset bort der fra heller. :)
Til ventre i bildet der den høge stanga står , er stanga altså det som er igjen etter at stormen tok espalieret som stod der. Som eg tidligere har skrevet her, så gir eg meg ikkje! Her skal det opp en mur. Eg har forresten planer om steinmurer fleire steder i hagen , men meir vil eg ikkje fortelle enda. og ingen av murene er påbegynt. Men planen er klar og ligger godt lagret oppe i mitt lille hode!! hehe 





Takk for at du kikket innom!
Ha det riktig godt!





3 kommentarer:

Asbjørg sa...

Åh,så nydelige bilder hos deg!

Unknown sa...

Du har virkelig en romantisk hage,
flotte tulipaner nydelig farger.
Kos deg Marit.

Roser og Patina sa...

Så kjekt å se bilder av hagen! Den er jo kjempe romantisk!! Stakitt gjerdene, grusgangene,betongsøyla, engelen og hengekøya er elementer som gjør hagen koselig:) jeg tror den lilla fylte tulipanen du har,er den samme som blomstrer hos meg og nå:) vet ikke hva den heter, men den er iallefall trofast og kommer tilbake år etter år:) Bildene av plommetreet ditt i blomst var også herlige! Klem Ellen.