søndag 8. mai 2011

Hei alle! Nå er det tulipantid i hagen.



 Eg har ikkje brukt så mye tulipaner tidligere, og det er da ikkje så mange eg har no heller men nokre få er det. En begynnelse altså. :)
Under her er det en veronika som er en nyinnflytta nabo til disse lyse tulipanene. 


   Disse tulipanene er vel og merke ikke kommt i blomst riktig enda...


Påskeliljer og mine rosa tulipaner i bakgrunnen.




Eg viser med dette bildet at eg er langt ifra ferdig med hagen min. 


Har vist lite bilder til dere av "hagerommene" mine. Dette er rett og slett fordi vi i fjor måtte flytte en hekk fra sørsida av huset til vestsida. Og det gikk heller galt. Det var en tuja hekk vi plantet om, og nå er den slett ikke noe å se på i det heile tatt. Ble ganske brun og stygg. Og det synes eg ikkje er noe kjekt å vise fram. Vi MÅ ha en tett, ca. to meter høy og frodig grønn hekk her pga. til tider mye og sterk vind. Hadde med andre ord ikke vært mulig å oppholde seg i denne delen av hagen når nordavinden blåser som værst. 
I dette "rommet" Er det altså hengekøya som vil dominere. Denne som er på bildet skal byttes ut i en lysere og meir romantisk hengekøye så klart ;) Så det er forskjellig som skal gjøres her enda, som f.eks. så til plen under der hengekøya henger, hvis ikkje eg berre skal ha grus der også for på en måte forlenge bredden på "rommet". I stedet for å stykke det opp i en grussti og en liten gressplen. Valgets kvaler er det jammen mange av for en hageeiger. :)  tenker også  å  "tette" igjen hullet mellom hekken og lerka. plante ei busk, sette opp en liten vegg i tre eller mur, ... Har ikke bestemt meg enda. ved siden av lerka. Får tenke litt meir over det og. Har noken av dåkke en kjempegod ide så kom gjerne med den. Kan jo være litt greit at ting og tang kan bli sett på og vurdert av litt "nye" øyne av og til.  :)


 Søsken kjærlighet kanskje??
 Måtte ta med montasjen med disse to jentene med og.


Ha en herlig søndag da alle sammen! ;O)







2 kommentarer:

Bente sa...

Så fint det allerede er i hagen din. Så herlig rom med hengekøya.

Ha en flott søndag

Oddvar Rune Seljen sa...

Kjempe fint du har fått det i hagen din :) meget flotte bilder :)