mandag 23. mai 2011

My new Allium.

Hei 
Som eg skreiv i mitt forrige lille innlegg har eg i helga kjøpt meg tre stk. Allium.

As I wrote saturday, I now have got three new Alliums for my garden.






Veit ikkje om eg har funnet rette plassen til dei enda, men det kan eg jo sjå etterkvart. Veldig kjekt at plantene kan flyttes på ;)

I am not sure that I have found the right place for them yet, but that can be changed later.
I just love that they can be moved :)
Alliumen har eg plantet, og den lener seg opp mot stammen til "Fandens spaserstokk".
 Bildet av fandens spaserstokk  under her blei tatt i fjor.

My Allium now grows against an Aralia. (I think it is called.)


 Denne passer eg på å ta bort rotskudd av, og av og til kjem det ut små skudd fra stammen som eg bruker å ta bort for å denne oppstammede fasongen. På høsten/vinteren  visner bladene og faller av.
Så må eg vise frem denne tulipanen igjen.

I have to show you my tulips again.


No som den holder på å blomstre av,  er den nesten flottere enn den var tidlig i blomstringa.
 Den er som en vanlig flott tulipan tidlig i blomstringa og forandrer seg på slutten og får store pionliknende blomster.  :)

Now they are soon finished their blooming, But I think they are lovly  at this time, and looks just like a piony with their big double  flowers.





Jammen tar det tid å oversette, skulle fått meg en oversetter på sida mi. men eg har problemer med å få det til. Noen som har et forslag?

Ønsker dere en fantastisk fin Mandag!
Wish you all a great day!







1 kommentar:

Oddvar Rune Seljen sa...

Rett og slett vakkert :)